dinsdag 17 oktober 2017

GVSALM werfbezoek UGent 2017

Het imposante voormalige Instituut der Wetenschappen van de Gentse Universiteit huisvest vandaag de faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur, naast de faculteitsbibliotheek Letteren en Wijsbegeerte. 
In 2016 werd de vierde fase van de gevelrestauraties voltooid waarbij de lichte natuursteenkleuren in de Jozef Plateaustraat en de Rozier terug zichtbaar werden. De daaropvolgende restauratiefase betreft de bepleisterde gevels van een binnenkoer. Tegelijkertijd wordt deze buitenruimte overdekt zodat ze deel zal uitmaken van de aanpalende bibliotheek in de vleugels langs de Rozier en de Gustaaf Magnelstraat. De inkomhal kant Rozier en de centrale trappenhal worden momenteel eveneens gerestaureerd.
Met de GVSALM (klik) mochten we er uitzonderlijk eens een kijkje gaan nemen, en natuurlijk maakte ik er foto's (klik) van! Wie heel goed kijkt ziet ons in de foto hierboven weerspiegeld, bewijs dat we er wel degelijk geweest zijn *wink, big smile*.
Fijne nieuwe week allemaal!

16 opmerkingen:

Yova zei

Goedemorgen Gerda,
Zijn daar bezig om te herstellen van deze gebouw.Je bent wezen kijken bij Werfbezoek. Het word straks heel mooi als het klaar komt. Hoop mensen vinden dit interessant om te weten hoe het word. Voor jullie ook. Er is nog hoop te doen. Mooie foto's geworden.
Fijne dag gewenst.

klaproos zei

wauw Gerda, wat een prachtig gebouw,
wat is er al veel gedaan en wat moet er nog veel gebeuren zeg,
maar dat komt wel goed, dat is een kwestie van geld,
je hebt er een prachtige serie van gemaakt, mooi dat je het ons kunt laten zien
tof.

torfs gilbert zei

Morgen Gerda
Zeer knap om weten, en de mensen waren ook blijkbaar onder de indruk, en moet zegen ik ook de vloeren zijn zeer mooie mozaiek en de buiten gevel is indruken wekend
je heb er weer en knappe reportage van gemaakt

ik wens je nog en fijne week

Haba zei

Goede middag Gerda. Mooie fotoreeks, de mozaïekvloeren doen me denken aan de merklap die ik als kind op school moest borduren, zowel de hoekige Griekse randen als de ronde heb ik erop geborduurd, een eindeloos getel om netjes uit te komen weet ik nog wel. :)
Nog een fijne middag en avond gewenst, de zon is hier helemaal oranje/rood, dat geeft nu een vreemd effect zo midden op de dag. Het schijnt door de hoge bewolking waarin woestijnzand zit te komen. Ik heb er een foto van gemaakt maar daar kun je alleen een klein bolletje zien en niet beseffen dat dat de zon moet voorstellen.

willyduvel zei

Heel mooie reeks Gerda en gelukkig dat men dit terug in ere hersteld he Die vloeren super tegenvaller die Italiaanse bolkranen passen niet in dat decor vind ik maar ja wie ben enzovoort Sterke foto's kunnen we maar dankbaar voor zijn Grts

Marlou zei

ha die Gerda!

weer een mooie serie!
Ik vind het gaaf, dat je de industriële kant van het geheel laat zien.
Niet alleen maar opgepoetste plaatjes...

En ja!
Ik zie jullie in de bol... ik zie... ik zie...

groetjes van Marlou

.

Anoniem zei

Aan de foto's te zien is er nog heel wat restauratiewerk te doen.
Achteraf is het natuurlijk mooi om zien.

Marjolijn. zei

Ja,ik zie jullie...!
Dit was weer echt een plekje, waar jullie je hartje op konden halen...!!
Fijne avond.

Lies zei

Boeiend, Gerda, alweer !
Lie(f)s.

A van de Aa zei

ZO te zien was er jong en oud aanwezig *Winkie* maar volgens mij was dat manneke toch liever naar Plopsaland gegaan *Big Smile*.
En zo te zien is er nog veel werk daar aan de winkel, ik neem aan dat we het eindresultaat ook nog een keer te zien krijgen bij je *Wink*

Haba zei

Goede morgen Gerda een fijne woensdag gewenst.

Lutje zei

het is een mooi gebouw, vooral die oude vloeren vindt ik heel mooi
de foto hier waar je jezelf fotografeerd is heel goed gedaan,
volgens mij heb je die knop eerst nog opgeblonken ;-)
Een @->- voor jou.

pieterbie zei

amai, dat is een stevig album, je was in je nopjes precies.
De foto in de post vind ik super, ik merkte 'm gisteren al op op je Facebook.
Toch wel een interessant werf dit!

Anoniem zei

Je maakte er serieus een heel document van Gerda. Een interessante werf en de foto waar jullie te zien zijn is TOP!

willy zei

een bezoek om jaloers op te zijn...Gerda

knappe foto's heb je er van gemaakt

prettige avond

Haba zei

Goede morgen Gerda, een fijne donderdag gewenst.